U zadnjih nekoliko tjedana imao sam pravi test ili bolje rečeno nekoliko testova samog sebe i opreme na kojoj vozim. Sve će vam biti jasno kad vam kažem da sam u zadnjih 3 tjedna imao sve skupa 9 startova, što na jednodnevnim utrkama što u sklopu etapne utrke `4 otoka`. Pa krenimo redom.

`2 Islands on 2 wheels`

Odmah po završetku zadnje etape `4 otoka` zaputio sam se s Lošinja u Trogir gdje se u nedjelju 22.04. vozila druga po redu utrka za Kup Hrvatske u disciplini `XCM`. Kako sam se iznenađujuće dobro osjećao tokom sva 4 dana utrke po otocima odlučio sam napraviti mali test i spojiti utrkivanje i 5-i dan zaredom najviše zbog onog osjećaja koji mi je počeo faliti sa etapne utrke `Absa Cape Epic` gdje `prava` utrka počinje tek 5-i dan kad se nakupi sav umor od prethodnih dana. Ujedno ovo sam gledao i kao odličnu pripremu za nadolazeće etapne utrke `AlpenTour Trophy` i `Bike TransAlp`. Kako je start maratona bio tek u 12h ujutro nisam imao nikakav `pressing`oko samih priprema prije starta i imao sam dovoljno vremena za odmor nakon puta od Krka do Trogira nakon zadnje etape `4 otoka`.  Vrijeme je bilo slično kao na otocima, poluoblačno, tu i tamo lagani povjetarac, taman ugodno za vožnju i kad Garmin 820 pokaže da je puls otišao prema crvenoj zoni. U odnosu na maraton u Premanturi ovdje je bilo puno manje vozača ali konkurencije u mojoj kategoriji nije falilo. Osim Tonka i Pejde ovog puta na startu se pojavio i Nemet koji je očito iz `Elite` kategorije prešao u kategoriju `Veterani A`. Drago mi je za vidjeti da ima jačih vozača u kategoriji jer to svakako čini utrkom zanimljivijom i težom. Start maratona bio je na Trogirskoj rivi. Nakon starta skrenuli smo odmah desno preko mosta na otok Čiovo gdje smo vozili 2 kruga po 33km.

[tomcycling.com] Prvih par km vožnje u grupi do početka `selekcije` na prvom usponu - photo by: Denis Peroš

Prvih par km vožnje u grupi do početka `selekcije` na prvom usponu – photo by: Denis Peroš

Nakon prvih par km asfalta odvojili smo se desno na široki makadam i tu je odmah počela `selekcija`. Odlučio sam da nemam šta kalkulirati nakon 4 dana utrkivanja po otocima tako da sam odlučio pratiti jači ritam koji je od početka tog uspona nametnuo vozač iz Crne Gore – Goran Cerović. Tako se od samog početka odvajamo zajedno sa Pilskim međutim prije dolaska na prvi `single-track` ne uočavamo oznaku za skretanje u desno (za koju nisam ni siguran da li je bila postavljena tamo ili su je nakon što smo fulali stazu naknadno postavili) te nas tu dostižu ostali vozači. U tom `metežu` učio sam da se nekoliko vozača našlo na podu, a kasnije u cilju saznao sam da je među njima bio i Tonko koji je zbog toga morao odustati (oštetio mu se kotač pa zbog toga nije mogao nastaviti utrku). Nakon što sam se uspio probiti i nastaviti voziti trudio sam se čim prije vratiti među vodeće međutim zbog uskog `trail-a` morao sam čekati priliku da zaobiđem sporije vozače. Sva sreća da je većina njih korektna pa kad ih zamoliš da ti daju prostora, prvom prilikom ti se pomaknu u stranu. Ubrzo smo se opet u vodećoj poziciji našli Cerović, Pilski i ja te smo se držali skupa skroz do polovice prvog kruga.

[tomcycling.com] Nakon starta zadržao sam se u vodećoj grupi sa Pilskim i Cerovićem - photo by: Denis Peroš

Nakon starta zadržao sam se u vodećoj grupi sa Pilskim i Cerovićem – photo by: Denis Peroš

gdje na jednom `rastresitom` usponu biram lošu liniju i gubim grip pod kotačem tako da sam nekoliko metara bio prisiljen gurati i tu mi se Pilski odvojio. Čim sam ulovio ritam pokušao sam ga sustići međutim to mi nije pošlo za rukom tako da sam se do kraja prvog kruga i cijeli drugi krug vozio sam. Sva sreća pa od ove godine koristim Quarq power metar tako da uz pomoć njega i Garmina 820 mogu odlično pratiti svoj tempo uzbrdo i po ravnom te tako puno bolje rasporediti snagu tokom utrke od starta do cilja. Laganu krizu doživio sam u drugoj polovici drugog kruga kad sam već počeo osjećati da me snaga u nogama napušta ali sva sreća do tog trenutka imao sam dovoljnu prednost pred vozačima iz svoje kategorije. Utrku završavam ukupno 2. odmah iz Pilskog (koji je ujedno i pobjednik u `Elite` kategoriji) te kao 1. u svojoj kategoriji `Veterani A`. Ovom pobjedom preuzeo sam i vodeće mjesto u ukupnom poretku za Kup Hrvatske u `XCM`disciplini`.

[tomcycling.com] Proglašenje u kategoriji `Veterani A` - photo by: Sony Xperia

Proglašenje u kategoriji `Veterani A` – photo by: Sony Xperia

Staza maratona nije nešto `extra` zanimljiva ali ne mogu reći ni da je dosadna i monotona. Unatoč vožnji većim dijelom po širokim makadamima i nešto asfalta, konfiguracija terena je dosta `razgibana` što mi je odgovaralo, a nekoliko zanimljivih `single-track` spusteva i segementa učinile su stazu zanimljivijom. Neki od vozača komentirali su da su im ruke `otpadale` na nekim kamenim dijelovima spusta, a meni je ovo nakon utrke po otocima bila `autocesta`. Sad mi je još više drago da sam odvozio utrku `4 otoka` jer je utrka osim svega ostalog vrhunska priprema za ostale utrke u sezoni.

`XCO Orlov krug` – Vodice

Sljedeća postaja vikend iza Trogira bile su Vodice. Taman mi je odgovaralo da nakon dužih utrka odradim jednu `XCO` utrku, a staza u Vodicama mi je oduvijek bila jedna od dražih staza u našem kupu. Iako je staza jedna od najzahtjevnijih zbog teškog terena po kojem se vozi uzbrdo i nizbrdo uvijek sam se dobro osjećao na njoj. Zadnji puta sam u Vodicama vozio 2014., a u subotu na treningu saznao sam da se staza od mog zadnjeg nastupa poprilično promijenila. U subotu nakon prvog kruga imao sam osjećaj da sam prvi put sjeo na bicikl jer novi tehnički dijelovi koji su `ubačeni` na stazu nisu mi `legli` odmah na prvu. Sva sreća pa sam u drugom krugu naletio na Mađara Andras Parti koji je također radio svoj trening pa sam ga odlučio pratiti cijeli krug ne bih li vidio linije kojima on vozi. To mi je uvelike pomoglo i vratilo samopouzdanje tako da sam se u sljedećem krugu osjećao već puno brže na stazi. Da stvar bude bolja Andras također vozi na Trek Procaliber 9.9 RSL modelu tako da samo nakon zajedničkog kruga na stazi bacili i jednu zajedničku fotku i razmijenili zajednička pozitivna iskustva vožnje na Procaliber 9.9 RSL modelu.

[tomcycling.com] Trening na stazi u društvu državnog prvaka iz Mađarske Andras Parti - photo by: Sony Xperia

Trening na stazi u društvu državnog prvaka iz Mađarske Andras Parti – photo by: Sony Xperia

Start utrke bio je u nedjelju u 11h. Iako je utrka osim za Kup Hrvatske nosila bila prijavljena i u UCI C2 sustav bodovanja u mojoj kategoriji nije bilo strane konkurencije. Od domaćih vozača najveća konkurencija bili su domaći vozači Tonko i Pejdo te Nemet za kojeg nisam nakon Trogira bio siguran u koliko je dobroj kondiciji. Odmah od starta krenuo sam bez kalkuliranja jer sam znao da mi spust na ovoj stazi nije jača strana te da ako želim do pobjede kao u Premanturi da ću sve morati odraditi na usponu i ravnijim segmentima staze.

[tomcycling.com] Start utrke u kategorji `Veterani`

Start utrke u kategorji `Veterani` – photo by: Denis Peroš

Na vrhu prvog uspona tako ostajemo samo Nemet i ja te od prvog do zadnjeg kruga vozimo jedan za drugim. Nemet je išao brže od mene na pojedinim tehničkim dijelovima staze i na zadnjem širokom makadamskom spustu tako da sam ga iz kruga u krug lovio prema cilju i na prvoj ravnici nakon prolaza u novi krug. U zadnji krug jedino ulazim kao vodeći par sec ispred njega i na vrhu prvog uspona uspijevam ostati ispred njega za razliku od ranijih krugova gdje me obično prošao. U zadnjem krugu prolazimo nekoliko vozača koji zaostaju za cijeli krug i među njima je bila i jedna cura koja se nije htjela maknuti nakon što sam je par puta zamolio da nas propusti. U sljedećem trenutku ta ista cura pada točno meni ispred prednjeg kotača na jednom kamenu i tu nastaje mali kaos. Kako je taj dio staze bio dosta uzak nisam je uspio zaobići na biciklu nego sam morao sići s bicikla i u tom trenutku mene Nemet pokušava zaobići te nam se bicikli `zapetljaju` jedan o drugi i tu nastaje lagana nervoza. Uspjevamo krenuti dalje i ostajem ispred Nemeta ali ne zadugo. Na dijelu staze gdje smo imali nekoliko kratkih `drop-ova` Nemet me prolazi s unutarnje strane desnog zavoja jer sam taj dio vozio katastrofalno.

[tomcycling.com] Jedan od zahtjevnijih tehničkih dijelova na stazi `Orlov krug`

Jedan od zahtjevnijih tehničkih dijelova na stazi `Orlov krug`

Krećem za njim i vozimo se opet jedan drugom na kotaču do dolaska na zadnji široki makadamski spust. Tu mi Nemet ponovno radi razliku od nekih 100m i na dnu spusta ostaje možda manje od 1km do cilja. Nemet je naravno vidio da sam zaostao i iskoristio priliku da se čim više odvoji na tom zadnjem dijelu staze međutim Procaliber je ovog puta pokazao zašto nosi nadimak `UnderNine` i koliko je to brz bicikl. Krenuo sam gaziti koliko je išlo ne bih li probao smanjiti zaostatak i u zadnjim zavojima uspijevam ga sustići. Na kraju ga ipak uspijevam proći prije zadnjeg lijevog zavoja te tako prvi prolazim ciljem.

[tomcycling.com] Proglašenje u kategoriji `Veterani A` - kako bi ekipa iz Husqvarne rekla: `Cepaj

Proglašenje u kategoriji `Veterani A` – kako bi ekipa iz Husqvarne rekla: `Cepaj` – photo by: Sony Xperia

`Vransko Jezero` – Rekreativni maraton by BBK Pakoštane

Kako je u ponedjeljak bio praznik rada produžio sam boravak u Vodicama da po prvi puta nastupim na rekreativnom maratonu `Vransko jezero` u organizaciji BBK Pakoštane. Ovakve utrke okupljaju jako velik broj vozača što zbog ne tako tehnički zahtjeve staze, odličnog druženja nakon utrke,  a s druge strane ova utrka ima i jako lijep nagradni fond za prvu trojicu vozača.

[tomcycling.com] Druženje uz Segafredo kavu prije starta utrke

Druženje uz Segafredo kavu prije starta utrke – photo by: Sony Xperia

Vozači su mogli birati između dvije dužine staza – 37 i 33km. Najveća razlika je bila što se na dužoj stazi nalazio jedan tehnički spust koji vozači sa kraće staze nisu vozili. Ovo je inače poznata i kao veoma brza utrka jer se veći dio staze vozi u grupi kao na cestovnoj utrci. Prvih nekoliko km utrke vozi se u policijskoj pratnji iz sigurnosnih razloga dok se ne prođe glavna cesta koja vodi od centra Pakoštana prema Vranskom jezeru.

[tomcycling.com] Start iza policijske pratnje iz centra Pakoštana

Start iza policijske pratnje iz centra Pakoštana

Po dolasku na makadam odmah se izdvojila nekolicina vozača među kojima su najveća konkurencija bili vozači iz Slovenije, Calcit-Bike Team, Jure Belak, Boštjan Hribovšek i Gregor Krajnc. S njima naprijed ostali smo Marko Vujević i ja. Iako su dečki iz Calcita možda i imali dogovorenu kakvu taktiku Marko i ja se nismo puno s tim zamarali i svatko je vozio za sebe. Na kraju smo obojica u potpuno krivom trenutku dopustili da se `slovenski vlakić` spoji jedan iz drugog. Naime jedan slovenski vozač je vozio par metara ispred mene, a druga dvojica su se držala meni u zavjetrini. Kako nisam očekivao da ću njima parirati odlučio sam voziti dok ide i u potpuno krivom trenutku odlučio `taktizirati`. Maknuo sam se sa `smjene` (kako bi se to reklo u biciklističkom žargonu) točno u trenutku kad je slijedio uski `single-track` spust. Tu su njih trojica napravili malenu prednost ispred Marka i mene, dovoljnu da kad samo se ponovno vratili na široki makadam oni su bili toliko naprijed da ih Marko i ja više nismo uspjeli `spojiti`. Možda bi i imali još male šanse da im se približimo da se Marko i ja nismo međusobno utrkivali nego od tog trenutka radili zajedno kao tim i vukli jedan drugog na smjene. Bilo kako bilo, Marko i ja stižemo skupa do cilja,  on prolazi ciljem kao 4., ja kao 5. Dečkima iz Calcit-Bike Team-a svaka čast, zasluženo su pobijedili. U Pakoštanima je nakon utrke palo i prvo ovogodišnje kupanje, a nakon utrke punjenje baterija sa ukusnom Segafredo kavom koju si svi ostali sudionici i posjetioci maratona mogli probati.

[tomcycling.com] Kupanje nakon utrke Vransko jezero

Kupanje nakon utrke Vransko jezero – photo by: Sony Xperia

`Green Devil` – Supersprint i Sprint duatlon – Državno prvenstvo

Vikend nakon Vodica i Pakoštana odlučio sam nažalost preskočiti utrku za `XCM` kup u Koprivnici zbog nastupa za Triatlon klub `Petar Zrinski` u kros duatlonu. Natjecanje se održavalo na Medvednici u neposrednoj blizini `Snježne kraljice`. U subotu se održavala `supersprint` utrka, u nedjelju `sprint` utrka. Obje utrke bile su državno prvenstvo u pojedinačnoj i ekipnoj konkurenciji za kros duatlon. Jedan od razloga zbog kojeg se natječem u ovoj disciplini je jer osim bicikla volim i trčati, a kako se ovdje natječem u seniorskoj konkurenciji tako i u slučaju prvog mjesta mogu ostvariti kategorizaciju pri HOO (Hrvatski Olimpijski Odbor). Konkurencija je na kros duatlonu iz godine u godinu sve jača, a razlog tome je jer se sve više mtb vozača priključuje pojedinim triatlon klubovima zbog nastupa na ovoj utrci. Ujedno dosta vozača u svojoj bazičnoj pripremi tokom zime osim bicikla koristi trčanje i planinarenje kao drugi način treninga i višestranih priprema. Tako su ove godine na kros duatlonu nastupili neki od najboljih domaćih mtb vozača: Josip Meštrić, Filip Turk, Milo Pilski, Silvije Tomac..

U subotu na supersprint kros duatlonu Silvije Tomac obranio je prošlogodišnji naslov državnog prvaka na nešto izmijenjenoj mtb stazi u odnosu na prošlu godinu. Prvo se trčalo dva kruga po 600m, nakon toga se vozio bicikl 5km i zadnje trčanje je bilo 600m.  Za nedjelju je staza za bicikl ostala ista kao u prošlogodišnjim izdanjima. U nedjelju je prvo trčanje bilo 3km, bicikl 12km te zadnje trčanje 1,5km. U  subotu je na kraćoj stazi pobjedu odnio i time obranio prošlogodišnji naslov Silvije Tomac ispred klupskog kolege Josipa Meštrića (TK Maksimir) dok je treće mjesto ugrabio u svom debi nastupu novi član TK Petar Zrinski Milo Pilski. Gogo i ja zauzeli smo 4. i 5. mjesto. Na trčanju sam znao da sam slabiji od konkurencije, a dužina biciklističkog segmenta ne ostavlja puno prostora osim ako nisi puno jači od konkurencije. Kako je glavna konkurencija isto tako dobra na biciklu u subotu nije išlo bolje od 5. mjesta. U nedjelju sam ponovio rezultat od prošle godine zauzevši 3. mjesto u ukupnom poretku. Prvo trčanje sam krenuo dosta rezervirano, Garmin Forerunner 735 pokazivao je da trčim točno oko svog praga.

[tomcycling.com] Garmin Forerunner 735 drži vas u toku sa vašim napretkom na treningu te vam izračunava srčane zone i tempo trčanja na pragu

Garmin Forerunner 735 drži vas u toku sa vašim napretkom na treningu te vam izračunava srčane zone i tempo trčanja na pragu – photo by: Sony Xperia

Za prvo trčanje to mi je bio sasvim solidan tempo jer sam znao da će biciklistički segment biti teži u odnosu na subotu zbog kiše koja je dodatno `namočila` stazu preko noći, a ujedno je i bilo nekoliko `hupsera` više na dužoj stazi u odnosu na kraću stazu od subote. U prvu tranziciju ulazim kao 7., a nakon trećeg kruga bicikla dolazim na 3. poziciju. U zadnjem krugu bicikla povećavam prednost u odnosu na vozače iza sebe tako da sam zadnje trčanje odradio srednje-jakim intenzitetom jer prvi dvojac Turk i Tomac su već bili pred samim ciljem, a dvojac iza mene Žgalin i Popović bili su dovoljno iza da me ne sustignu. Zadovoljan sam svojim nastupom i osvojenim 3. mjestom. Filip Turk je zasigurno jači na trčanju i biciklu tako da njegova pobjeda nije bila ni upitna, jedina šansa protiv njega sa trenutnom kondicijom bio bi eventualni defekt na njegovom biciklu ili neki drugi razlog odustajanja.

[tomcycling.com] Proglašenje Sprint Kros duatlona u apsolutnoj kategoriji

Proglašenje Sprint Kros duatlona u apsolutnoj kategoriji – photo by: Sony Xperia

S ovom utrkom u glavi sam nekako završio svoj prvi dio sezone i sada glavni fokus okrećem pripremama za etapne utrke AlpenTour Trophy i Bike-TransAlp. Maraton u Crikvenici ću neplanirano morati preskočiti zbog upale na lijevom koljenu koje je očito uslijed povećanog napora oteklo tako da sad moram mirovati do daljnjega.