Za zadnju etapu ostalo je kako bi se reklo ‘šećer na kraju’ – brdski kronometar. U brojevima etapa je zvučala ovako 14km s 1300m uspona – s time da smo na par dijelova išli nizbrdo tako da se nadam da možete zamisliti koliki je nagib terena bio na par dijelova. Možda ću vam najlakše to predočiti ovako, mi smo vozili uzbrdo po dijelovima staze od bike parka ovdje u Schladmingu. Tu di ekipa uživa nizbrdo u bentovima mi smo nabijali guzicu na vrh sjedala ne bi li održali prednji dio bicikla na podlozi da to odvozimo. No krenimo redom. Start etape bio nam je u 9h55min40sec. Oko 9h10min izašli smo iz apartmana i ostavili ruksak sa suhim stvarima u race office-u odakle su organizatori te stvari nosili vozačima u cilj kako bi se mogli presvući (na cca 1700-1800m nadmorske visine gdje nam je danas bio cilj kronometra nije previše ugodno kad si mokar od znoja pa je svakako preporuka svima koji se odluče na ovu utrku da iskoriste transport stvari do cilja i gore se nakon završetka presvuku). Za zagrijavanje smo se lagano vrtili po ravnom jer smo znali da će nam uzbrdice biti pun klinac kad etapa krene. Nakon jučerašnjeg trećeg mjesta osobno sam bio dosta ‘napaljen’ da konkurenciji danas probamo čim više ‘zapapriti’. Dečki iz Nore prije starta su nam poručili ‘no mercy today’. Start kronometra bio je na istom mjestu gdje i start svih etapa prijašnjih dana.

[tomcycling.com] AT2018-Stage4-StartBox

Peter: ‘Tomas šta onda, cepamo’? Tomas: ‘Cepamo – #FullGas’ 🙂

Od samog početka krenuli smo uzbrdo po stazi bike parka Schladming te se nakon cca 3min spojio na single track kroz šumu po kojem se zatim spuštali na široki bijeli put, šetnicu uz potok gdje se vozio početak druge etape.  Nakon toga staza se dalje izmjenjivala s asfaltnom cestom i makadamom tako da smo tu pokušali održavati čim bolji ritam. Naša konkurencija koja nam je puhala za vratom sa svega 30ak sec zaostataka bila je ispred nas svega 5-10m što je značilo da ne mogu ugroziti našu poziciju ako tako ostane do vrha jer su oni startali 20sec ispred nas (danas su svi vozači i ekipe imali odvojen start u vremenskom razmaku od 20sec). No vjerujem da je i Peri kao i meni bilo u glavi da ne vozimo samo da očuvamo naše drugo mjesto u generalnom plasmanu već da probamo doći do prve pobjede na etapi. Iz početka dok je još bilo asfaltnog puta i makadama vidjeli smo prvoplasirani tim Nora iza nas ali čim smo prešli sa skijališta desno na uski strmi single track (nagib je bio između 15 i 25%), koji je inače isto dio staze u bike parku, nismo ih više vidjeli iza nas.

[tomcycling.com] AT2018-TrailBikePark-Stage4

Dio današnje etape vozio se po stazi spusta u bike parku Schladming

Vozači ispred nas bili su veoma korektni tako da sve koje smo sustizali mogli smo mimoići sa strane čim se oslobodilo malo prostora. Treće plasirana ekipa ‘Dirty Bikers’ je tu još uvijek držala dobar tempo i bili su ispred nas. Na ovim najstrmijim dijelovima imao sam malo odstojanje iza njih i Pere jer sam osjećao da nema tu potrebe forsirati nego treba samo držati svoj tempo. Sjećam se iz 2016.g. da nakon što se izađe iz tih šumskih single track-ova dolazi položeniji makadamski dio i da se tu može dosta dobiti ako ostane snage u nogama. Čim smo izašli na bijeli put, to je bilo cca nakon 45-50min utrke, popio sam do kraja gel koji sam malo načeo na početku staze i hidratizirao se iz Camelbak bidona kako bi bio siguran da ću imati energije za završnicu. Pero se brižno osvrtao iza gledajući jer ih sustižem i u jednom trenutku sam vidio da im pušta kotač jer je pomislio da se ja neću vratiti iza njih, međutim viknuo sam mu neka samo drži da se ćaća vraća natrag. 🙂

Tempo u watt-ima u ovom trenutku kretao se oko 300-320W (Garmin je izmjerio da sam danas na cijeloj stazi imao prosjek od 314W). Nešto prije oznake 1km do cilja krenula je kratka nizbrdica i tu sam odlučio izaći naprijed ispred svih da iskoristim zalet za nadolazeći nagib koji je slijedio. Zadnjih 1km utrke je veoma zajeb.. jer se prvo opet ulazi u šumu na single track koji ima puno korijenja koje vas mogu izbaciti iz ritma. Tu smo Pero i ja oboje bili ispred ekipe ‘Dirty Bikers’ ali u zadnjih 500m dečki su se pokušali vratiti ispred nas. To im nije pošlo za rukom jer noge su danas bile stvarno super i osjećaj vožnje s absoluteBLACK ovalnom šajbom je stvarno odličan kad dođu tehnički zahtjevni i strmi usponi. Pero i ja ulazimo u cilj kao prva ekipa i obojica smo presretni što smo danas oboje imali tako dobre noge i uspjeli pobijediti zadnju etapu. Dečki iz Nore stigli su iza nas nekoliko minuta. U cilju nas je dočekalo osvježenje kao i svakog dana od osvježavajućih napitaka, voća (banane, lubenice), energetske čokoladice, toast sendviči. Ono što je bilo još ljepše u cilju je pogled koji se pružao na drugu stranu prema Ramsau.

[tomcycling.com] AT2018-Stage4-InTheFinish

Sretni i zadovoljni u cilju, završili smo utrku na najljepši mogući način

Naravno da smo iskoristili priliku da se fotkamo gore zajedno s ekipom Somfy, Boris Basta & Denis Tomašić, koji su isto tako uspješno završili ovogodišnji AlpenTour Trophy 2018. Za put prema dolje odlučili smo se vožnjom u gondoli jer su i Peri i meni pakne bile pri kraju, a i nije nam se dalo zezati s traženjem puta prema dolje jer smo se htjeli čim brže spustiti do apartmana kako bi spremili stvari i otišli na zasluženu klopu i proglašenje. Utrku smo tako završili na najbolji mogući način, a nadam se da ovo nije zadnji put da sam ovdje. Utrka je stvarno vrhunski organizirana, nije predaleko ako dolazite iz sjevernog dijela Hrvatske ili Slovenije. Uz to iako je svaki dan poslijepodne padala kiša i poneki pljusak staza nigdje nije bila blatnjava i dala se vrhunski voziti uzbrdo i nizbrdo. Bicikle smo prali smo nakon druge etape tako da to dovoljno govori o uvjetima na stazi. Uz to staze su odlično označene tako da ni nema potrebe da unosite gpx track u svoje Garmin uređaje. Uz to niti jedan dan ne morate razmišljati o nikakvom transferu za start nove etape jer sve startaju i završavaju na istom mjestu, a svaki dan vozite novu etapu. Jedini ‘transfer’ koji imate u danu je od apartmana do kongresnog centra gdje se održava zajednička večera i proglašenje. Iduća utrka koja me sad čeke ja Adria Bike maraton Plitvice gdje ću biti u društvu svojih prijatelja i kolega iz Rog Jome. Ovim putem hvala im na svoj podršci koju mi pružaju da mogu uživati u ovome što najviše volim – vožnja bicikla.

[tomcycling.com] AT2018-Stage4-Victory

Nakon dva druga mjesta i jednog trećeg mjesta i mi smo dočekali da se popnemo na najvišu stepenicu posljednjeg dana utrke

Utrku smo ukupno završili na drugom mjestu. Pero i ja smo zadovoljni s rezultatom jer nismo uopće očekivali da će nam tako dobro ići od prvog dana. Hvala i mojoj ekipi iz Bike Point Mali Lošinj (posebno Emeriku, Petri i mojim udaračima) koja mi je u zadnjih nekoliko mjeseci isto tako velika podrška i koji su svaki dan slali poruke podrške. Zanimljiva je anegdota da sam u razgovoru s nekoliko ljudi saznao kako imaju u planu vrlo skoro doći na Lošinj pa im je bilo drago čuti da se sad mogu i nekome javiti za bilo kakve upite oko smještaja ili savjeta oko bicikliranja i ostalih sportskih aktivnosti koje Lošinj kao otok nudi.