Danas je održana prva etapa mtb etapne utrke `4 otoka`. Kako sam ranije najavio ove godine Marin i ja našli smo se na startnoj listi zbog čega mi je izuzetno drago jer volim voziti mtb etapne utrke, a mislim da bi bilo šteta ne odvoziti bar jednom takvu vrstu utrke u Lijepoj Našoj. Ovim putem hvala našem prijatelju Denisu Špadini i Dalmatia-Bike na podršci bez koje ne bismo imali priliku voziti ovu utrku.
Kako se vrijeme posljednjih dana malo destabiliziralo svi su se jučer navečer pitali kako će izgledati današnji dan. Na svu sreću dočekalo nas je prohladno i vjetrovito jutro ali ni blizu najavljenog orkanskog vjetra odnosno `bure` kako smo čitali po vremenskim portalima. Start etape bio je u 10h i u to vrijeme sunce je već poprilično ugodno grijalo.

Startno-ciljni prostor na Krku u Baškoj na prvoj etapi 4 otoka

Iako se čini da ste u prvom dijelu staze odradili veći dio posla na dužim usponima, za kraj etape treba ostaviti snage kratke i strme hupsere koji prate vozače do samog kraja etape.Marin i ja startali smo odmah iz prvog boksa i cijeli prvi dio staze držali se vodećih skupina. Grupa vozača u kojoj smo vozili nakon prvog uspona, ravnom dijelu nakon segmetna popularno zvanog `Mjesečev plato` bila je sačinjena od nekoliko jačih Slovenskih vozača, Mitja Tancik, Gregor Dimic, pobjednik etapne utrke Absa Cape Epic u mix parovima Peter Vesel i još nekoliko stranih ekipa. Ta veća skupina razlomila se nešto prije spusta u Punat te smo nakon toga Marin i ja vozili dalje po svom ritmu odnosno watt-ima. Na spustu nismo previše forsirali jer nema smisla pasti odmah prvi dan i riskirati ozljedu koja bi onemogućila nastavak utrke ili ga otežala. Po ravnom i uzbrdo smo imali poprilično jak ritam, nismo se previše štedili ali nismo ni htjeli odmah prvi dan potrošiti svu energiju. Sama staza na Krku je veoma zanimljiva, uspona ima dovoljno za ljubitelje `trdo na brdo`, a isto tako svi vozači koji vole tehnički zahtjevne spusteve doći će na nekoliko dijelova staze na svoje.

Drugi dio etape na putu natrag prema cilju u Baškoj – photo by: Tea Đurek

Isto tako zadnji `single-track` je poprilično zahtjevan jer se vrlo brzo izmijenjuju nagibi uzbrdo-nizbrdo i uz to na nekoliko dijelova se vrlo lako može izletiti sa staze ukoliko popusti koncentracija. Na kraju smo se našli na zadnjem `single-tracku` sa ekipom Tancik – Dimic ali su nam dečki `odmaglili u samoj završnici`. Sve u svemu mislim da smo odlično odvozili prvi dan i da će nam ova utrka biti odlična priprema za nadolazeći AlpenTour Trophy u 6. mjesecu i Bike-TransAlp u 7. mjesecu.
Za sutra je u planu bila etapa na Rabu ali zbog lošeg vremena, jakog vjetra, organizatori su bili prisljeni odustati od odlaska na Rab tako da ćemo i sutra voziti na Krku, a kakva će biti etapa saznat ćemo na večerašnjem brifingu u 20h.
Što se tiče opreme koju koristim, bicikl Procaliber 9.9 RSL me ne prestaje oduševljavati i bez ikakvog lažnog pretjerivanja ovo mi je do sada najbolji mtb bicikl koji sam vozio. Iz utrke u utrku me oduševljava kako je bicikl krut, agilan, lagan i osjećam da sve što stisnem na pedalu bicikl prenese na podlogu. Najteži spust na Punat odrađen je bez ikakvih problema iako svi za taj spust misle da je bicikl s dvije suspenzije neophodan za ovakvu vrstu staze. Isto tako Bontrager XXX cipele koje vozim su mi neopisivo udobne i krute, niti nakon duže vožnje ne osjećam nikakvo grčenje stopala u njima, ne dobivam žuljeve na peti, cipele su TOP. Za razliku od zadnje utrke u Premanturi gdje sam imao mali peh sa bušenjem stražnje gume (planirao sam je već ranije promijeniti ali mislio sam neka izdrži još Premanturu) za `4 otoka` na prednji kotač sam umjesto Bontrager XR1 gume stavio XR2 model koji ima nešto jaču i višlju bočnu i unutrašnju ripnu. Razlika se doista osjeti te sam na prednjem dijelu sad dobio puno bolju sigurnost i grip u zavojima – pogotovo na ovako rastresitom terenu. Na zadnjem kotaču ostavio sam i dalje XR1 gumu (prednju sam prebacio na zadnji kotač da zamijenim onu probušenu iz Premanture). Današnja etapa Marinu i meni prošla je bez ikakvog defekta i nadam se da će nas sreća oko toga pratiti do kraja utrke.